Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010
Iωάννα Καρυστιάνη η Ανδρος
" όποτε αφήνω το χαρτί και το μολύβι σκοντάφτω "
Γνώρισα την Καρυστιάνη χρόνια πρίν ,ένα καλοκαίρι στην Αρνη ,στην μικρή Ελβετία της Ανδρου
και είναι αληθινη !!!!
Ιωάννα Καρυστιάνη η Ανδρος http://androsfilm.blogspot.com/
Η Άνδρος που έχω στο νου μου δεν θα πάψει ποτέ να είναι όμορφη, περήφανη ανθρώπινη.
Αναγνωρίζω παντού ίχνη από παλιές ναυτικές ιστορίες μόχθου στα πέρατα των ωκεανών.
Στέκομαι σε πρόσωπα σημαδεμένα από την μακρόχρονη μοναξιά. Σε περιπλανήσεις σε απόμακρους χωματόδρομους ,γυμνές πλαγιές και κατάφυτες ρεματιές πέφτω πάνω σε ερειπωμένα κελιά, νερόμυλους και ξωκλήσια, μικρά πέτρινα κτίσματα ατόφιας ομορφιάς ,σύνεσης και ταπεινοφροσύνης που καθαρίζουν το πληγωμένο μάτι από τις μπατάλικες βίλλες - κάστρα του νεοπλουτισμού και της επίδειξης.
Την Άνδρο κρατούν όρθια στην καρδιά μου οι ταπεινοί γέροντες στα χωριά ,οι ίδιοι μνημεία σεβασμού και απαντοχής και κάποιοι φίλοι που ζουν εδώ ολοχρονίς και αντί να κυνηγούν νταμάχικα το περίσσιο χρήμα, φροντίζουν τις πάπιες στο Παραπόρτι ,αγωνίζονται για το περιβάλλον, μετέχουν σε τοπικούς συλλόγους που πασχίζουν να βαστήξουν ζωντανά τα χωριά τους , οργανώνουν κινηματογραφικές προβολές ,ανεβάζουν θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, γενναιόδωρες χειρονομίες θέρμης στους κρύους χειμώνες.
Αυτόν τον Αύγουστο ,όπως πάντα, μπάνια στα Γυάλια, ρακιά με την παρέα, διάβασμα στη στενιώτικη βεράντα, κουβέντες με ντόπιους και επισκέπτες στις πλατείες και στα στενάκια.
Ακόμα και όταν έλεγα ευχές για γάμους και βαφτίσια και συγχαρητήρια για κάποια ωραία πανηγύρια ,ακόμα και όταν επιχειρούσα να μεταφέρω τον ενθουσιασμό μου για τα γιασεμιά που στεφανώνουντις αυλές ,με έκοβαν και στη συζήτηση ορμούσαν και επιβάλλονταν οι ανοιχτοί οχετοί , η ανυπόφορη οσμή, τα σμήνη από κουνούπια και μύγες.
Πραγματικά κάπως έτσι ήταν όλες μα όλες οι συναντήσεις του φετινού καλοκαιριού.
Χρόνια πολλά για τον Δεκαπενταύγουστο, τι κάνετε, πως είστε, πως βλέπετε την οικονομική κρίση και ατάκα η οργή για τους βόθρους και τους σωρούς των σκουπιδιών.
Πλησιάζουν οι αυτοδιοικητικές εκλογές. Θα γίνουν πάλι ομιλίες, θα ακουστούν μεγαλεπήβολα σχέδια.
Η καθαριότητα πρέπει να γίνει θέμα τιμής για όλους τους υποψήφιους , για όλους τους κατοίκους του νησιού, μόνιμους και εποχικούς. Η μέριμνα για τη δημόσια υγεία και την προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να μας βρει όλους ενωμένους και πρόθυμους να κινηθούμε γρήγορα και σωστά.
Ήπειρος και Δυτική Μακεδονία, οι φτωχότερες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν κωμοπόλεις ,χωριά και εξοχικούς δρόμουςπου αστράφτουν από πάστρα, σημάδι πραγματικού πολιτισμού της καθημερινότητας.
Η σύγκριση είναι ντροπή για το νησί των εφοπλιστών, των μουσείων και των γκαλά.
Ιωάννα Καρυστιάνη
Αύγουστος 2010
Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010
η γλώσσα νά είναι ελληνική !!!!
Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και τονωτικό για το ηθικό μας, αλλά και για να αναλογιστούμε ίσως οτι είναι εξαιρετικά σημαντικό, όποια θέση κι αν κατέχουμε, να αγαπάμε και να καλλιεργούμε αυτή τη γλώσσα στην οποία ίσως και να χρωστάμε όλη μας την ύπαρξη.
Προς το τέλος είναι που αποκτά ενδιαφέρον...
Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.
Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας..
Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, να εισαγάγει
καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο
άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για μιαν εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του
παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.
Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα
στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή
σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων.
Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικών
ότι η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές
ικανότητες.
Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή
τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως ..
Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρμάιν της
Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της. Επικεφαλής του
προγράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι
καθηγητές της ηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι.
Στον Η/Υ Ίμυκο αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας
μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300..000 τεχνικούς
όρους, δηλαδή σαν γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας.. Στον Ίμυκο
ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο
συνεχίζεται..
Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε: Σε όποιον απορεί γιατί τόσα
εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής
απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ'
αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας .
Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι
θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής.
Το ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων
πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται
ως νοηματική γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις
χαρακτήρισαν σημειολογικές .
Νοηματική γλώσσα θεωρείται η γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη,
και το σημαινόμενο, δηλαδή αυτό, που η λέξη εκφράζει (πράγμα, ιδέα,
κατάσταση), έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ σημειολογική είναι η
γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το αμ πράγμα (σημαινόμενο)
εννοείται με το αμ (σημαίνον).
Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις
έχουν πρωτογένεια, ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμβατικές,
σημαίνουν, δηλαδή, κάτι, απλώς επειδή έτσι 'συμφωνήθηκε' μεταξύ εκείνων που
την χρησιμοποιούν.
ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, π.χ. η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ,
γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο
αρθρώνων λόγο).
Έχουμε δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις
άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα Ίμυκος , Γνώσεις και Νεύτων
αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε
τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες
γλώσσες..
Και τούτο επειδή η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική
γεωμετρική τους απεικόνιση.
Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα ΟΠΩΣ : τηλέ , λάνδη
=.....LAND, ΓΕΩ...,νάνο, μίκρο, μέγα, σκοπό....ισμός, ΗΛΕΚΤΡΟ......, κυκλο....,
ΦΩΝΟ....., ΜΑΚΡΟ....., ΜΙΚΡΟ...., ΔΙΣΚΟ....., ΓΡΑΦΟ..., ΓΡΑΜΜΑ..., ΣΥΝ...,
ΣΥΜ......, κ.λπ..
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ C D = COMPACT DISK = ΣΥΜΠΑΚΤΩΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή
ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες
επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.
Αυτές οι επιστήμες μόνο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές
εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί
να προχωρήσει.
Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η
Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για
Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για
χρώματα
Προς το τέλος είναι που αποκτά ενδιαφέρον...
Hellenic Quest λέγεται ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκμάθησης της Ελληνικής που το CNN άρχισε να διανέμει παγκοσμίως και προορίζεται σε πρώτο στάδιο για τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους.
Η μέθοδος διδασκαλίας συνίσταται στην προβολή πληροφοριών στην οθόνη του Η/Υ με ταυτόχρονη μετάδοση ήχου και κινούμενης εικόνας..
Το πρόγραμμα παράγεται από τη μεγάλη εταιρία Η/Υ Apple, o Πρόεδρος της οποίας Τζον Σκάλι είπε σχετικά: Αποφασίσαμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής, επειδή η κοινωνία μας χρειάζεται ένα εργαλείο που θα της επιτρέψει ν' αναπτύξει τη δημιουργικότητά της, να εισαγάγει
καινούριες ιδέες και θα της προσφέρει γνώσεις περισσότερες απ' όσες ο
άνθρωπος μπορούσε ως τώρα να ανακαλύψει.
Με άλλα λόγια, πρόκειται για μιαν εκδήλωση της τάσης για επιστροφή του
παγκόσμιου πολιτισμού στο πνεύμα και τη γλώσσα των Ελλήνων.
Άλλη συναφής εκδήλωση: Οι Άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα ανώτερα
στελέχη να μάθουν Αρχαία Ελληνικά επειδή αυτά περιέχουν μια ξεχωριστή
σημασία για τους τομείς οργανώσεως και διαχειρίσεως επιχειρήσεων.
Σε αυτό το συμπέρασμα ήδη οδηγήθηκαν μετά από διαπιστώσεις Βρετανών ειδικών
ότι η Ελληνική γλώσσα ενισχύει τη λογική και τονώνει τις ηγετικές
ικανότητες.
Γι' αυτό έχει μεγάλη αξία, όχι μόνο στην πληροφορική και στην υψηλή
τεχνολογία, αλλά και στον τομέα οργανώσεως και διοικήσεως ..
Αυτές οι ιδιότητες της Ελληνικής ώθησαν το Πανεπιστήμιο Ιρμάιν της
Καλιφόρνια να αναλάβει την αποθησαύριση του πλούτου της. Επικεφαλής του
προγράμματος τοποθετήθηκαν η γλωσσολόγος -Ελληνίστρια- Μακ Ντόναλι και οι
καθηγητές της ηλεκτρονικής Μπρούνερ και Πάκαρι.
Στον Η/Υ Ίμυκο αποθησαυρίστηκαν 6 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι της γλώσσας
μας όταν η Αγγλική έχει συνολικά 490.000 λέξεις και 300..000 τεχνικούς
όρους, δηλαδή σαν γλώσσα είναι μόλις το 1/100 της δικής μας.. Στον Ίμυκο
ταξινομήθηκαν 8.000 συγγράμματα 4.000 αρχαίων Ελλήνων και το έργο
συνεχίζεται..
Μιλώντας γι' αυτό ο καθηγητής Μπρούνερ είπε: Σε όποιον απορεί γιατί τόσα
εκατομμύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής
απαντούμε: Μα πρόκειται για τη γλώσσα των προγόνων μας. Και η επαφή μας μ'
αυτούς θα βελτιώσει τον πολιτισμό μας .
Οι υπεύθυνοι του προγράμματος υπολογίζουν ότι οι ελληνικοί λεκτικοί τύποι
θα φθάσουν στα 90 εκατομμύρια, έναντι 9 εκατομμυρίων της λατινικής.
Το ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων
πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται
ως νοηματική γλώσσα μόνον την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις
χαρακτήρισαν σημειολογικές .
Νοηματική γλώσσα θεωρείται η γλώσσα στην οποία το σημαίνον, δηλαδή η λέξη,
και το σημαινόμενο, δηλαδή αυτό, που η λέξη εκφράζει (πράγμα, ιδέα,
κατάσταση), έχουν μεταξύ τους πρωτογενή σχέση. Ενώ σημειολογική είναι η
γλώσσα στην οποία αυθαιρέτως ορίζεται ότι το αμ πράγμα (σημαινόμενο)
εννοείται με το αμ (σημαίνον).
Με άλλα λόγια, η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις
έχουν πρωτογένεια, ενώ σε όλες τις άλλες, οι λέξεις είναι συμβατικές,
σημαίνουν, δηλαδή, κάτι, απλώς επειδή έτσι 'συμφωνήθηκε' μεταξύ εκείνων που
την χρησιμοποιούν.
ΟΛΕΣ οι λέξεις στην Ελληνική ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ, π.χ. η λέξη ενθουσιασμός = εν-Θεώ,
γεωμετρία = γη +μετρώ, προφητεία = προ + φάω, άνθρωπος = ο άναρθρων (ο
αρθρώνων λόγο).
Έχουμε δηλαδή αιτιώδη σχέση μεταξύ λέξεως-πράγματος, πράγμα ανύπαρκτο στις
άλλες γλώσσες. Τα πιο τέλεια προγράμματα Ίμυκος , Γνώσεις και Νεύτων
αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της Ελληνικής σε ολοκληρώματα και σε
τέλεια σχήματα παραστατικής, πράγμα που αδυνατούν να κάνουν για τις άλλες
γλώσσες..
Και τούτο επειδή η Ελληνική έχει μαθηματική δομή που επιτρέπει την αρμονική
γεωμετρική τους απεικόνιση.
Ιδιαιτέρως χρήσιμα είναι τα ελληνικά προσφύματα ΟΠΩΣ : τηλέ , λάνδη
=.....LAND, ΓΕΩ...,νάνο, μίκρο, μέγα, σκοπό....ισμός, ΗΛΕΚΤΡΟ......, κυκλο....,
ΦΩΝΟ....., ΜΑΚΡΟ....., ΜΙΚΡΟ...., ΔΙΣΚΟ....., ΓΡΑΦΟ..., ΓΡΑΜΜΑ..., ΣΥΝ...,
ΣΥΜ......, κ.λπ..
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ C D = COMPACT DISK = ΣΥΜΠΑΚΤΩΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θεωρούν την Ελληνική γλώσσα «μη οριακή», δηλαδή
ότι μόνο σ' αυτή δεν υπάρχουν όρια και γι' αυτό είναι αναγκαία στις νέες
επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Ηλεκτρονική, η Κυβερνητική και άλλες.
Αυτές οι επιστήμες μόνο στην Ελληνική γλώσσα βρίσκουν τις νοητικές
εκφράσεις που χρειάζονται, χωρίς τις οποίες η επιστημονική σκέψη αδυνατεί
να προχωρήσει.
Γι' αυτούς τους λόγους οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η
Ελληνική ως η επίσημη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διότι το να μιλά κανείς για
Ενωμένη Ευρώπη χωρίς την Ελληνική είναι σα να μιλά σε έναν τυφλό για
χρώματα
Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010
Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010
Φλιντστοουνσ 50 χρόνια
Υπήρχαν στη νεολιθική εποχή κινηματογράφοι, και μάλιστα υπαίθριοι; Οσο απίθανο κι αν ακούγεται, Ευρωπαίοι ερευνητές διατύπωσαν μια πρωτοποριακή θεωρία, σύμφωνα με την οποία οι ακολουθίες από προϊστορικές βραχογραφίες λειτουργούσαν κατά τρόπο που θυμίζει έντονα τον σύγχρονο τρόπο ψυχαγωγίας. Χρησιμοποιώντας το προϊστορικό υλικό, οι ειδικοί προχώρησαν και στη σκηνοθεσία κινηματογραφικών ταινιών μικρού μήκους.
Μπορεί τα πράγματα να μην έγιναν όπως τα φαντάστηκαν οι δημιουργοί των Φλίντστοουνς, αλλά το σίγουρο είναι πως οι πολύ μακρινοί πρόγονοί μας έβλεπαν ζωγραφιές που σχημάτιζαν μια ιστορία
Βρετανοί και Αυστριακοί ανθρωπολόγοι μελέτησαν βραχογραφίες ηλικίας τριών έως έξι χιλιάδων ετών, κυρίως από την περιοχή Βαλκαμόνικα της ιταλικής Λομβαρδίας. Και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι πρόγονοί μας διέθεταν ήδη κατά την πρώιμη νεολιθική ή την Εποχή του Χαλκού μία, έστω και πρωτόγονη, μορφή κινηματογράφου. Σε πολλές τοποθεσίες της κοιλάδας οι προϊστορικές ζωγραφιές ακολουθούν συγκεκριμένη σειρά, «δίνουν την εντύπωση, ότι δεν είναι μεμονωμένες και στατικές, αλλά σχηματίζουν μια ιστορία -όπως συμβαίνει και στον κινηματογράφο» λέει χαρακτηριστικά ο Φρέντερικ Μπέικερ από το Μουσείο Αρχαιολογίας και Ανθρωπολογίας του βρετανικού Κέμπριτζ, που προΐσταται της μελέτης μαζί με συναδέλφους του από την αυστριακή πανεπιστημιακή Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών Σεντ Πέλτεν και το γερμανικό πανεπιστήμιο της Βαϊμάρης, Μπάουχαους. Ο Φρ. Μπέικερ ύστερα από σπουδές αρχαιολογίας απασχολήθηκε ως σκηνοθέτης για το BBC και η εμπειρία του τον βοήθησε ν' αναγνωρίσει τη σημασία στις ακολουθίες των προϊστορικών βραχογραφιών.
Κατά τη γνώμη του, κι άλλα στοιχεία ενισχύουν τη θεωρία περί νεολιθικού «κινηματογράφου». Οι ακολουθίες απεικονίσεων της ιταλικής υπαίθρου δεν εμφανίζονται σε τυχαία σημεία, αλλά σε συγκεκριμένα, όπου οι φυσικές φωτοσκιάσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας επιτείνουν τις εντυπώσεις των θεατών -κάτι που στον σημερινό κινηματογράφο επιτυγχάνεται με σύγχρονα μέσα. Πέραν τούτου, οι προϊστορικοί καλλιτέχνες επέλεγαν βράχους ιδιαιτέρως λειασμένους από τους παγετώνες, η υφή των οποίων συντελεί στην ανάδειξη των απεικονίσεων ως αναγλύφων. Επιπλέον, οι επιλεγμένες τοποθεσίες με τις βραχογραφίες είχαν συνήθως εντυπωσιακή θέα- οι καλλιτέχνες περιλάμβαναν στο έργο τους και το στοιχείο του τοπίου.
Ιδιαίτερο ρόλο έπαιζε, όπως φαίνεται, και η ακουστική της τοποθεσίας των προϊστορικών έργων, αφού εντοπίστηκε φαινόμενο ηχούς. Ο Χάνες Ραφασέντερ, επικεφαλής του Ινστιτούτου Παραγωγών για ΜΜΕ στο Σεντ Πέλτεν, υποθέτει και κάποιο είδος μουσικής υπόκρουσης, μάλιστα έγινε και μια δοκιμή με κέρας των Αλπεων, ο ήχος του οποίου παρουσιάζει ομοιότητες με αυτόν του νεολιθικού αυλού. Οι ειδικοί υποθέτουν ακόμη και την παρουσία ενός ή περισσότερων αφηγητών, που «έντυναν» το θέαμα με σχετικές εξιστορήσεις.
Η διατύπωση της θεωρίας περί νεολιθικού κινηματογράφου οδήγησε και στην προσπάθεια «αναπαράστασης» των προϊστορικών εφέ με σύγχρονα μέσα -με τη συμβολή της τεχνικής «animation» οι δισδιάστατες βραχογραφίες μετατράπηκαν σε τρισδιάστατες κινούμενες εικόνες, ενώ δοκιμάστηκαν πολλές διαφορετικές προοπτικές. Η προσπάθεια απέδωσε κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους, μία από τις οποίες προβάλλεται ήδη ως βίντεο. Οι ιστορίες στηρίζονται σε σκηνές κυνηγιού, πολέμου ή τελετουργιών, όπου οι μορφές φέρουν δόρατα, ξίφη ή εντυπωσιακά στολίδια κεφαλής, αντίστοιχα.
Πηγές: (Γαλλικό Πρακτορείο, dpa, Spiegel online) ΟΛΓΑ ΚΟΛΙΑΤΣΟΥ enet.gr
Μπορεί τα πράγματα να μην έγιναν όπως τα φαντάστηκαν οι δημιουργοί των Φλίντστοουνς, αλλά το σίγουρο είναι πως οι πολύ μακρινοί πρόγονοί μας έβλεπαν ζωγραφιές που σχημάτιζαν μια ιστορία
Βρετανοί και Αυστριακοί ανθρωπολόγοι μελέτησαν βραχογραφίες ηλικίας τριών έως έξι χιλιάδων ετών, κυρίως από την περιοχή Βαλκαμόνικα της ιταλικής Λομβαρδίας. Και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι πρόγονοί μας διέθεταν ήδη κατά την πρώιμη νεολιθική ή την Εποχή του Χαλκού μία, έστω και πρωτόγονη, μορφή κινηματογράφου. Σε πολλές τοποθεσίες της κοιλάδας οι προϊστορικές ζωγραφιές ακολουθούν συγκεκριμένη σειρά, «δίνουν την εντύπωση, ότι δεν είναι μεμονωμένες και στατικές, αλλά σχηματίζουν μια ιστορία -όπως συμβαίνει και στον κινηματογράφο» λέει χαρακτηριστικά ο Φρέντερικ Μπέικερ από το Μουσείο Αρχαιολογίας και Ανθρωπολογίας του βρετανικού Κέμπριτζ, που προΐσταται της μελέτης μαζί με συναδέλφους του από την αυστριακή πανεπιστημιακή Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών Σεντ Πέλτεν και το γερμανικό πανεπιστήμιο της Βαϊμάρης, Μπάουχαους. Ο Φρ. Μπέικερ ύστερα από σπουδές αρχαιολογίας απασχολήθηκε ως σκηνοθέτης για το BBC και η εμπειρία του τον βοήθησε ν' αναγνωρίσει τη σημασία στις ακολουθίες των προϊστορικών βραχογραφιών.
Κατά τη γνώμη του, κι άλλα στοιχεία ενισχύουν τη θεωρία περί νεολιθικού «κινηματογράφου». Οι ακολουθίες απεικονίσεων της ιταλικής υπαίθρου δεν εμφανίζονται σε τυχαία σημεία, αλλά σε συγκεκριμένα, όπου οι φυσικές φωτοσκιάσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας επιτείνουν τις εντυπώσεις των θεατών -κάτι που στον σημερινό κινηματογράφο επιτυγχάνεται με σύγχρονα μέσα. Πέραν τούτου, οι προϊστορικοί καλλιτέχνες επέλεγαν βράχους ιδιαιτέρως λειασμένους από τους παγετώνες, η υφή των οποίων συντελεί στην ανάδειξη των απεικονίσεων ως αναγλύφων. Επιπλέον, οι επιλεγμένες τοποθεσίες με τις βραχογραφίες είχαν συνήθως εντυπωσιακή θέα- οι καλλιτέχνες περιλάμβαναν στο έργο τους και το στοιχείο του τοπίου.
Ιδιαίτερο ρόλο έπαιζε, όπως φαίνεται, και η ακουστική της τοποθεσίας των προϊστορικών έργων, αφού εντοπίστηκε φαινόμενο ηχούς. Ο Χάνες Ραφασέντερ, επικεφαλής του Ινστιτούτου Παραγωγών για ΜΜΕ στο Σεντ Πέλτεν, υποθέτει και κάποιο είδος μουσικής υπόκρουσης, μάλιστα έγινε και μια δοκιμή με κέρας των Αλπεων, ο ήχος του οποίου παρουσιάζει ομοιότητες με αυτόν του νεολιθικού αυλού. Οι ειδικοί υποθέτουν ακόμη και την παρουσία ενός ή περισσότερων αφηγητών, που «έντυναν» το θέαμα με σχετικές εξιστορήσεις.
Η διατύπωση της θεωρίας περί νεολιθικού κινηματογράφου οδήγησε και στην προσπάθεια «αναπαράστασης» των προϊστορικών εφέ με σύγχρονα μέσα -με τη συμβολή της τεχνικής «animation» οι δισδιάστατες βραχογραφίες μετατράπηκαν σε τρισδιάστατες κινούμενες εικόνες, ενώ δοκιμάστηκαν πολλές διαφορετικές προοπτικές. Η προσπάθεια απέδωσε κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους, μία από τις οποίες προβάλλεται ήδη ως βίντεο. Οι ιστορίες στηρίζονται σε σκηνές κυνηγιού, πολέμου ή τελετουργιών, όπου οι μορφές φέρουν δόρατα, ξίφη ή εντυπωσιακά στολίδια κεφαλής, αντίστοιχα.
Πηγές: (Γαλλικό Πρακτορείο, dpa, Spiegel online) ΟΛΓΑ ΚΟΛΙΑΤΣΟΥ enet.gr
Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010
Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010
Σόδομα και Γόμορρα! Σαπφώ Νοταρά
περάστε απο το RADIO-THATER http://radio-theatre.blogspot.com/
κάνει ένα υπέροχο αφιέρωμα στη Σαπφώ Νοταρά !!!!!
Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)